بازدید سرپرست فرمانداری و شهردار بافق از اداره امور مالیاتی بافق

بافق "علی حسن پور خبرنگاریزدفردا :مدیر امور مالیاتی بافق : جهت مشاوره مالیاتی تلفن گویای 4222511 را در این اداره راه اندازی شده است.

سرپرست فرمانداری ، شهردار و اعضای شورای شهر از اداره امور مالیاتی شهرستان بازدید کردند.

در این بازدید سرپرست فرمانداری از تمام قسمتهای این اداره دیدار و با مسئولین قسمتها ملاقات و از نقطه نظرات آنان و پیشنهاداتشان استفاده کردند سرپرست فرمانداری شهرستان بافق در پایان با رییس اداره ملاقات و از وضعیت درامدی شهرستان اطلاع یافت .

سرپرست فرمانداری بافق در این بازدید ضمن تأکید بر تکریم ارباب رجوع اظهار داشت حضور به موقع در اداره و تکریم ارباب رجوع و تسریع در روند رسیدگی به پرونده های متقاضیان از مهمترین وظایف کارکنان است و باید رضایت مردم در این زمینه جلب شود.

ندافیان درآمدهاي مالياتي را بدليل مشاركت مردم در سازندگي كشور از بهترين نوع درآمدها دانست و گفت: از اين طريق فرصتي پيش مي آيد تا منابع زير زميني از قبيل نفت ، گازو...صرف توسعه كشور گردد.

وی در ادامه افزود : یكی از منابع اصلی درآمد دولت‌ها مالیات است كه تحت عناوین مختلف وصول می‌شود. درآمد حاصل از مالیات، بخش قابل ملاحظه‌ای از بودجه دولت‌ها را تشكیل می‌دهد و در كشورهایی كه مالیات از نظام قانونی و مردمی برخوردار است، بیش از ۶۰ درصد بودجه عمومی را تشكیل می‌دهد.

ندافیان نیز با بیان اینکه طرح مالیات بر ارزش افزوده در بسیاری از كشورها به عنوان یك مكانیزم اصولی برای دریافت مالیات كالاها شناخته شده است، گفت: چگونگی اجرای این طرح مهمتر از خود قانون است زیرا برای رسیدن به اهداف توسعه اقتصادی کشور باید تلاش و برنامه ریزی‌های سازنده ای در این زمینه انجام شود.

سرپرست فرمانداری بافق با اشاره به مسئله فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق در این بخش گفت: اگر مدیران و مسئولان ادارات به صورت کامل توجیح شوند امر اطلاع رسانی بصورت سلسله وار اتفاق می افتد.

اعضای شورای اسلامی شهر نیز در این دیدار ضمن تشکر از همکاری نزدیک اداره امور مالیاتی با شهرداری هدف از برگزاری چنین جلساتی را تعامل نزدیک تر با ادارات جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم دانستند.

رئیس اداره امور مالیاتی در این دیدار در خصوص فعالیتهای این اداره و تعامل با فرمانداری ، شهرداری و شورای اسلامی شهر گزارشی ارائه نمود و توضیحاتی در خصوص ارزش افزوده و کمبود نیروی انسانی این اداره توضیحاتی داد .

سید کاظم شهید زاده به مشکلات و اعتراضات برخی از واحدهای تولیدی ، صنعتی و نیز اصناف درباره اجرای این قانون اشاره کرد و گفت :این اعتراضات به دلیل صحیح و شفاف نبودن اطلاع‌ رسانی از ابعاد این قانون تا کنون بوده است که ما در این اداره با اسقرار دو کارشناس و مشاوره مالیاتی همچنین تلفن گویای 4222511 این مشکل را برای مودیان مالیاتی شهرستان تا حدودی نمودیم.

به گفته وی در این شهرستان حدود 400 شرکت در حال فعالیت هستند که تا کنون بیش از 140 مورد اقدام به ثبت نام کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا